RM Stator Förbättrat svänghjul för Kawasaki Ninja 400 / 500 (EX400, EX500) / Vulcan 454 / 500 LTD (EN400, EN500) 1985–1996
SKU#: RMS120-104078
Vi presenterar vår senaste kraftiga svänghjulsrotor för Polaris ATV:er.
Alla som kör eller reparerar Polaris ATV:er känner förmodligen till de svänghjulsproblem som är vanliga för dessa modeller. De flesta av dessa maskiner kommer att ha minst ett svänghjulsfel under sin livstid hittills. Lågkvalitativ epoxi användes på originalsvänghjul för att fästa magneterna på rotorhuset. Med tiden och många värmecykler går epoxin sönder, vilket gör att magneterna kan lossna och komma i kontakt med statorn, vilket potentiellt orsakar katastrofala skador.
I åratal har verkstäder och återförsäljare erbjudit billiga reparationer av Polaris svänghjul för att spara OEM-ersättningen på över 400 dollar. Detta låter som en bra idé till en början, men det finns några allvarliga problem!
Den vanligaste reparationen är att använda JB Weld© Marine Blue Epoxy för att sätta tillbaka de lösa originalmagneterna eller för att installera nya. Epoxireparationer reparerar svänghjul på kort sikt, om de görs korrekt. Den här typen av reparation kan dock lätt orsaka omedelbara problem och påverka din fyrhjulings tillförlitlighet på lång sikt.
Se Evan, vår teknikchef, förklara varför du inte får reparera ett svänghjul.
Specifikationer
Mått:
Ytterdiameter: 129 mm
Innerdiameter: 106 mm
Innerdiameter centrumhus: 16 mm
Ytterdiameter centrumhus: 25 mm
Tjocklek (yttre): 42 mm
Tjocklek (innre): 33 mm
Utbytesartikelnummer
- 21050-1171
- 21050-1110
Installation
Innan du försöker starta din banshee är det nödvändigt att justera luftgapet. Rotera svänghjulet så att den upphöjda noden är i linje med pulseringsspolen och justera så nära som möjligt men inte mindre än 0,010 tum.
Varning:
Risk för elektrisk stöt. Koppla bort batteriet före service.
Se till att installationen utförs korrekt av en kvalificerad tekniker för att undvika funktionsfel.
SKU | RMS120-104078 |
---|---|
Tillverkare | RM Stator |