Köpvillkor & Kundservice
Vi gör allt vi kan för att svara snabbt och korrekt till dig. Behöver du hjälp så tveka inte att kontakta oss på telefon 0121-42066 för Atv & Fritid, Candock & RmStator och 0114001600 för Jetskiparts.se eller via kontakta oss i menyn. Använd gärna kontaktformuläret då vi har mycket och göra under högsäsong och svarar oftast snabbare på e-mail än telefon.Vårt bolagsnamn och adress:
Organisationsnummer 556723-0916
Atv & Fritid i Sverige AB
Virkesgatan 5
61431 Söderköping
Allmänna villkor
Du måste ha fyllt 18 år för att kunna beställa. Alla priser är inkl. moms. Frakt tillkommer. Alla beställningar som görs över Internet är bindande. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning samt fel i pris och texter.Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.
Att beställa och betala via ATV-Fritid är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:
- Direktbetalning via din Internetbank: Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank
- Qliro faktura med 14 dagar som betalningsvillkor
- Qliro Konto och Qliro Delbetalning
- Kortbetalning med VISA eller MasterCard
Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost.
Qliro gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du har möjlighet att välja det
betalningsalternativ som passar dig. Börja med att välja om du vill betala före eller efter leverans. Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter.
QLIRO FAKTURA
Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet. Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och
behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla
ditt önskemål om 14 dagars kredit. För mer information om Qliros villkor klicka här.
QLIRO ”KÖP NU, BETALA SENARE”
Köp nu - Betala Senare
Ränta 0 %
Uppläggningsavgift 39 kr.
Inga ytterligare avgifter tillkommer.
Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånaden
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp. Qliros fullständiga kampanjvillkor hittar du här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
QLIRO KONTO & DELBETALNING
När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt
betalningssätt.
Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under
delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.
Delbetalningsalternativ
Följande alternativ finns för delbetalning:
Betalsätt | 3 mån | 6 mån | 12 mån | 36 mån | Konto* |
Uppläggningsavgift | 95 SEK | 195 SEK | 295 SEK | 395 SEK | 0 SEK |
Aviavgift | 29 SEK | 29 SEK | 29 SEK | 29 SEK | 29 SEK |
Årsränta | 0% | 0% | 0% | 9,95% | 19,90% |
Exempel vid ett köp om 10 000 SEK
Betalsätt | 3 mån | 6 mån | 12 mån | 36 mån | Konto* |
Effektiv ränta | 11,45% | 13,29% | 12,31% | 20,18% | 29,38% |
Att betala per månad | 3394 SEK | 1728 SEK | 887 SEK | 362 SEK | 955 SEK |
Totalkostnad | 10 182 SEK | 10 369 SEK | 10 643 SEK | 13 047 SEK | 11 466 SEK |
*Gäller vid avbetalning över 12 månader
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB.
Insamling och
behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.
Fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor för konto och delbetalning hittar du här. Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
KORTBETALNING
Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS. För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på https://www.qliro.com/ Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA, Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning. För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.
Så här går det till:
- Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.
-
Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på
kortinnehavaren.
Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid. - En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
- Köpsumman reserveras först på ditt konto.
- Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.
DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY
Handla och betala direkt från ditt bankkonto. Banker som Trustly stödjer: SEB, Swedbank, Handelsbanken, Nordea, Länsförsäkringar, Danske Bank, Skandia, ICA Banken och Forex Bank.
Så här går det till:
- Välj Trustly som betalalternativ i kassan
- Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med BankID eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning
- Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet
- Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut
Vilka frakt alternativ finns?
Vi skickar på följande sätt:Privatkunder(Norden)
DHL Servicepoint 99:-, paketet kommer skickas till närmaste servicepoint.Större paket som ej går att skicka (150x50x50) Gör vi först en fraktoffert till dig. Kontakta ossFöretagskunder:
DHL Paket 99:-, skickas till företagets adress med företagspaket.DHL Express:
För utlandsordrar (utanför Norden) så skickar vi med DHL Express eller annan kurir, priset är olika beroende på destination och offereras för varje order. Önskas annan leverans adress än den som kommer upp vid orderläggande, så kontakta oss. Går endast vid kortbetalning. Om paketet är skrymmande kan vi behöver tilläggsdebitera för detta. Dvs. Extra stora saker som tex. Skrov, lister, sadlar osv.Frakt av skrymmande varor:
Som t.ex. bryggor, släpvagnar och andra skrymmande varor som är långa eller tunga (över 25kg) så efterdebiteras frakten när vi vet kostnaden.
Frakt av maskiner:
OBS! Frakt (inkl. fri frakt) inkluderar inte maskinbeställningar. Vi försöker i största möjliga mån leverera maskiner kostnadsfritt, men detta är något vi behöver se för varje affär. Kontakta oss så gör vi vårt bästa.Garanti & Reklamation
I stort sett hela vårt sortiment klassas som trimdelar, det innebär att vi garanterar att produkten är felfri vid leverans. Vi kan därför inte garantera att produkten håller en viss tid pga. vi ej kan veta att den är korrekt monterad eller använd på rätt sätt.Däremot vill vi alltid ha nöjda kunder och jobbar därför fall till fall när det gäller produkter som gått sönder inom ett år. Kontakta därför oss direkt om du känner att produkten gått sönder ovanligt snabbt eller inte motsvarat dina förväntningar. Reklamationsrätt i 3 år.Vi avskriver oss alla ersättningsanspråk där en del vi sålt gått sönder och orsakat övrig skada, vi ersätter endast den del som vi sålt och som gått sönder.Utbytesmotorer har alltid 1 års garanti mot alla fel, även om du själv orsakat ev. haveri. Dock tillkommer fraktkostnader till fabriken igen.Vid reklamation kontaktar du oss först för att få ett returnummer och fraktsedel. En kopia på fakturan, samt en förklaring till reklamationen ska alltid medfölja paketet. Paketet ska vara märkt med vårt returnummer. Reklamationen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat varan. Vid godkänd reklamation återbetalas summan så snart som möjligt på samma sätt som den var betald. Vara som kommer i retur utan att kunden har kontaktat oss för returnummer behandlas ej. Vid eventuell tvist rörande köp av privatperson följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.Öppet köp
Du har enligt lag rätt att ångra ditt köp inom en period på 14 dagar efter fakturadatumet. Öppet köp kräver en obruten förpackning och ingen åverkan får finnas på produkten. Detta omfattar ej beställningsvaror, programvaror eller special tillverkade artiklar. Det är extra viktigt att du dubbelkollar att det är rätt del du behöver, speciellt vid order på originaldelar via sprängskiss.Läs mer på http://www.konsumentverket.se/Om produkten inte finns i lager
Om produkten inte finns i lager, så är det en beställningsvara. Köp då produkten och vi beställer den från vår leverantör och levererar så snart vi fått in din produkt i lager. Ordrar till våra leverantörer läggs vanligtvis mellan torsdag och fredag och inkommer då i vårt lager på måndagen veckan efter. Vi levererar alltid hela ordern samtidigt, vill du ha något först behöver du meddela oss detta.Transportskador
Synliga skador på godset ska anmälas direkt till distributören vid mottagandet. Därefter kontaktar du oss.GDPR - Datainsamling
Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig, så som namn, adress, telefonnummer, e-post, IP-adress (vid köp via våra hemsidor), registreringsnummer (vid köp av fyrhjuling eller släpvagn) och i vissa fall personnummer. Syftet med en sådan behandling är för att kunna hantera dina affärer med oss, såsom fakturor och beställningar och även i framtiden kunna få fram fakturor och historik över dina beställningar.
Vi har fått dina uppgifter från dig när du besökt oss i vår butik, när du ringt till oss eller placerat en order via våra e-handels plattformar. Vi kan om du inte vill ge oss dina uppgifter i vissa fall göra ett anonymt kvitto men vid köp av en ny maskin från oss behöver vi enligt lag dina personuppgifter. Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är i samtycke med dig, du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke till behandlingen av dina uppgifter. Dina uppgifter kommer att sparas så länge du är kund hos oss.
De personuppgifter vi behandlar om dig delas inte med någon annan. Men vi kan även komma att dela dina personuppgifter med en tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Däremot kommer vi aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU.
Personuppgiftsansvarig är Daniel Norell, Virkesgatan 5, 61431 Söderköping. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på 0121-42066 / 011-4001600 alt. info@atv-fritid.se. Du når vårt dataskyddsombud på info@atv-fritid.se eller 0121-42066. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.